Tillgänglighetsredogörelse för Lilla Krisinfo
MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Det här dokumentet beskriver hur Krisinformation.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Den här tjänsten är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver information från lilla.krisinformation.se i något annat format, till exempel tillgänglig PDF, stor text, Lättläst, ljudinspelning eller punktskrift kan du kontakta oss via e-post. Svarstiden är normalt en vecka.
Du kan kontakta oss på följande sätt:
- skicka e-post till lilla@krisinformation.se
- ring vår växel på telefon 0771-240 240
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta DIGG och berätta det.
Kontakta myndigheten för digital förvaltning (DIGG)
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsens är delvis förenlig med standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1.
Hur vi testat webbplatsen
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av lilla.krisinformation.se, med stöd av tillgänglighetsexperter hos våra leverantörer under 2024.